Control
شرکت سازنده:
Remedy Entertainment
داستان بازی از جایی شروع میشود که صدای ناشناخته در ذهن جسی(شخصیت اصلی بازی) او را به طرف ساختمانی (ساختمان کنترل فدرال، Federal Bureau of Control) در نیویورک میکشاند. با وارد شدن به ساختمان جسی متوجه میشود که برادر او توسط اعضای این ساختمان که وظیفه آزمایش و تحقیق بر روی ناشناختهها را دارند، دستگیر شده است. با کمی جستجو در ساختمان و روبرو شدن با اعضای آن جسی متوجه میشود که ساختمان تحت کنترل نیروی ناشناختهای به نام هیس درآمده است و رئیس ساختمان در طی این اتفاقات کشته شده است. جسی با برداشتن اسلحه رئیس که خاصیت ماورایی و عجیب و غریب دارد، تبدیل به رئیس جدید ساختمان میشود و به مقابله با هیس میپردازد.
قهرمان بازی توانایی هایی ماورائی از جمله قابلیت جابهجایی اشیاء و کندن قطعه ای از زمین یا دیوار برای پرتاب به سمت دشمنان را دارد. قابلیت شخصی سازی قهرمان بازی و ارتقاع سلاح و امکان ساخت اسلحه جدید نیز در بازی وجود دارد. از لحاظ گرافیکی طراحی چهره شخصیت ها و تخریب پذیری محیط با جزئیات دقیق در سطح بالایی قرار دارد و صداگذاری شخصیت ها با کیفیت بالایی در بازی قرار گرفتهاند و موسیقی بازی در مبارزات حس هیجان را با ضرب آهنگ بالا به بازیکن به خوبی منتقل میکند.
ممکن است تکراری شدن نوع مبارزات و عدم خلاقیت در تنوع دشمنان باعث یکنواختی بازی و لذت نبردن بازیکن از انجام ادامه بازی میشود و این میتواند از نکات منفی بازی قلمداد شود.






والدین محترم در هنگام خرید بهتر است نکاتی را در خصوص این بازی بدانند. بازی Control دارای محتواهای آسیبرسان زیادی است که مشخصترین آنها خشونت است که بازیکن با استفاده از قدرت ماورائی خود دشمنان را روی هوا پرت کرده و با اسلحه آنان را میکشد که مرگ افراد همراه با نمایش پاشیدن خون میباشد. هیولاها و بعضی از فضاهای موجود در بازی می تواند حس ترس را به بازیکن منتقل کنند. استفاده از الفاظ رکیک در بازی به کرات شنیده میشود. جزئیات موجود در داستان بازی از جمله صحنه خودکشی میتواند حس نا امیدی را به بازیکن منتقل کند.