Alternate Text

نام بازی


Dark Souls II

دست و پنجه نرم کردن با سخت‌ترین شرایط برای پاک کردن نفرینی ابدی

سبک بازی:

اکشن

پلتفرم:

xbox 360

سال:

2014

شرکت سازنده:

from software, namco bandai games

بازی Dark Souls II یک بازی در سبک اکشن-نقش‌آفرینی (Action-Role playing)، با دوربین سوم‌شخص می‌باشد. بازی دارای حالات تک‌نفره و چندنفره برای بازی کردن می‌باشد، که در هر دو حالت بازیکن می‌تواند قسمت داستانی بازی را دنبال کند با این تفاوت که در حالت چندنفره این عمل به صورت همکاری‌کننده (Co-up) انجام می‌شود. فضای بازی فانتزی و آمیخته با درون‌مایه‌های جادو و طلسم می‌باشد.‌ داستان بازی به این شکل آغاز می‌شود که شخصیت اصلی توسط جادویی سیاه تبدیل به یک Undead (مرده زنده شده) می‌شود. نفرینی برای او که تا ابد زنده باشد ولی در حالتی بدون حافظه و بی روح از موجودیت خود رنج ببرد. او برای از بین بردن این طلسم به پادشاهی Drangleic که سالیان پیش سقوط کرده سفر می‌کند تا 4 شئ خاص را به دست بیاورد. این بازی و به طور کلی سری Dark Souls از جمله بازی‌هایی هستند که به سختی زیاد معروف هستند. سختی این بازی در حدی است که بازیکن ممکن است در حین بازی کردن به این نتیجه برسد که بهتر است بازی را رها کرده و آن را ادامه ندهد، ولی جذابیت موجود در بازی باز هم مخاطب را جذب کرده و او را به نحوی مجاب می‌کند تا بازی را به انتها برساند. طراحان بازی را بر اساس تشویق و تنبیه طراحی کرده‌اند، به این شکل که اگر بازیکن مرتکب اشتباه و یا سهل‌انگاری شود، عواقب آن را می‌پردازد. به عنوان مثال در مقابله با ساده‌ترین دشمنان هم اگر دقت لازم اعمال نشود، بازیکن با دریافت چند ضربه خواهد مرد. در عین حال اگر بازیکن دقت لازم را به خرج دهد، امتیازات جالبی را به دست خواهد آورد. اگر بخواهیم مثالی برای این موضوع عنوان کنیم، باید به معماهای بازی اشاره کنیم، که اگر بازیکن آن‌ها را حل کند، گاهی گنج‌هایی به دست می‌آورد که در کل جریان بازی تأثیر زیادی دارند. به شکل خلاصه باید گفت که مردن شخصیت اصلی در روند بازی بسیار طبیعی است و کررات اتفاق می‌افتد. گرافیک بازی در حد مناسبی ارائه شده است، البته در ابتدا قرار بوده که بازی با گرافیکی بالاتر از آنچه هست، انتشار یابد. صداگذاری بسیار مناسب بوده و در کنار طراحی فضای بازی به انتقال احساسات مختلف به بازیکن، کمک بسیاری می‌کند. قسمت چندنفره بازی نیز از امکانات خاص آن محسوب می‌شود و به گفته اکثر مخاطبین این قسمت از بازی دارای تجربه‌ای متفاوت است.

پدر و مادرها در هنگام خرید این بازی باید نکاتی را در نظر داشته باشند. محتوای آسیب‌رسان ترس در بازی به خوبی به چشم می‌خورد، وجود هیولاها و موجودات عجیب و ترسناکی که بدون هیچ معطلی به بازیکن حمله‌ور می‌شوند و همچنین فضای داستانی بازی که می‌تواند حس ترس را به مخاطب انتقال دهد. خشونت نیز دیگر عنصر آسیب‌رسان این بازی است، خشونتی که با نمایش پاشیدن خون و صدای رنج کشیدن موجودات در حال مرگ اتفاق می‌افتد. حس ناامیدی نیز چه در روند بازی (در اثر مکرر مردن) و چه در داستان بازی وجود دارد. با توجه به موارد گفته شده، ESRA انجام این بازی را برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌کند.

نام بازی

Mercenaries 2: World in Flames

پلتفرم

xbox 360

سال

2008

شرکت سازنده

Pandemic Studios, Artificial Mind and Movement

بازی World in Flames Mercenaries 2: در سال 2008 با سبک اکشن و ماجراجویی (Action-Adventure) از دیدگاه سوم شخص (Third Person Shooter) به بازار آمد. این بازی که به صورت تک‌نفره (Single Player) و چند‌نفره (MultiPlayer) ارائه شده است، دنیایی بسیار بزرگ دارد که در آن بازیکن می‌تواند علاوه بر ...ادامه مطلب

نام بازی

Tenchu Z

پلتفرم

xbox 360

سال

2007

شرکت سازنده

k2 llc

بازی Tenchu Z در سال 2007 با سبک اکشن و ماجراجویی (Action-Adventure) با قالب مبارزه و تا حدی مخفی‌کاری (Stealth) به بازار آمد. این بازی که در دو حالت تک‌نفره (Single Player)  و همکاری کننده (Co-op) ارائه شده است به صورتی است که بازیکن باید در آن با طی کردن ...ادامه مطلب