نام بازی


نام بازی

MotoGP 20

پلتفرم

pc

تاریخ انتشار

2020/4

 

 

نام بازی

...Monster Energy Supercross:

پلتفرم

pc

تاریخ انتشار

2020/2

 

 

نام بازی

گرشاسپ: گرز ثریت

پلتفرم

pc

تاریخ انتشار

2010/10

 

 

نام بازی

...Star Wars Jedi: Fallen Ord

پلتفرم

pc

تاریخ انتشار

2019/11

 

 

نام بازی

...Street Fighter V: Arcade E

پلتفرم

pc

تاریخ انتشار

2018/1

 

 

نام بازی

...Ori and the Will of the Wi

پلتفرم

pc

تاریخ انتشار

2020/3

 

 

والدین

مراقب فرزندان باشید

همواره انتخاب بازی‌های رایانه‌ای برای فرزندان مخصوصا کودکان کاری برای والدین آنها دارای چالشهایی بوده است. چرا که کودکان بسته به سن آنها در برابر مواردی از قبیل ترس ، خشونت ، نابهنجاری های اجتماعی و... آسیب پذیر هستند. با ایجاد نظام رده بندی بازی های رایانه ای والدین با خیالی آسوده قادرند بازی های مناسب را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

ادامه مطلب

فرآیند رده بندی سنی بازی های رایانه ای

رده بندی سنی بازی های رایانه‌ای

نظام ESRA در سال 1388 رده بندی سنی بازی ها را با بررسی بازی هایی که بر روی رایانه های شخصی و دستگاه های بازی قابلیت اجرا داشتند، آغاز کرد. پس از مدتی بررسی بازی های آنلاین و سپس با فراگیرشدن بازی هایی که بر روی سیستم عامل های اندروید و آی او اس اجرا می شدند، رده بندی سنی اینگونه بازی ها را نیز در دستور کار خود قرار داد..

ادامه مطلب

ثبت‌نام در مسابقات «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» آغاز شد

ثبت‌نام در مسابقات «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» از امروز یکشنبه ۹ تیرماه آغاز شد.

ادامه مطلب

Aragami - Assassin Masks Set

pc | ماجرایی, اکشن

Aragami یک بازی با سبک ماجرایی-اکشن (Action-Adventure) است که دارای عناصر سبک مخفی‌کاری (Stealth) نیز می‌باشد. دوربین بازی سوم‌شخص است و بازیکن، موجودی شبح مانند را که دارای توانایی‌های فراطبیعی است کنترل می‌کند. شخصیت اصلی بازی یک آدم‌کش حرفه‌ای است که به نوعی از دنیای مردگان احضار شده تا مأموریتی را انجام دهد. مراحل بازی از یکدیگر جدا هستند ولی هر مرحله به نوبه خود یک جهان‌باز (Open World) محسوب می‌شود و بازیکن با آزادی عمل به هر نقطه‌ای رفته

درباره ESRA

از ابتدای تاسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال 1386، تدوین نظامی با عنوان نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای(Entertainment Software Rating Association) در دستور کار قرار گرفت که وظیفه آن نظارت بر محتوای بازی ها و مشخص کردن رده سنی مناسب برای هر بازی بود. در همین راستا در سال 1387 پژوهشهایی با سه رویکرد مطالعاتی از جمله روانشناسی، جامعه شناسی و علوم و معارف اسلامی با همکاری اساتید مجرب دانشگاهی انجام شد. پس از انجام پژوهش ها و طبقه بندی محتواهای آسیب رسان در بازی ها، نظام رده بندی سنی کار اجرایی خود را از ابتدای سال 88 آغاز نمود و از آن پس صدور مجوز نشر بازی ها منوط به بررسی بازی ها در این نظام و تعیین رده سنی مناسب هر یک از بازی ها شد.

عدم وجود الگوی مناسب در استفاده از بازيها، نگرانی والدین و عدم اطلاع آنها از محتواهای نامناسب این رسانه جدید تعاملی، تأثیرات سوء جسمانی و روانی بازی‌های رایانه‌ای و همچنین استفاده هژمونیک نظام سرمایه‌داری از بازی‌ها در جهت تاثیرگذاری فرهنگی-اجتماعی را میتوان از مهمترین عوامل ضرورت ایجاد نظام ESRA دانست.